11 Mayıs 2012 Cuma

Kitap İzlenimim: "Kuyucaklı Yusuf"

Merhaba!

Sizler bu postu okurken ben buradan çook uzakta olacağım. Hihihi :) Çok klişe ve berbat bir giriş yaptım değil mi? :) Haftasonu dedemin ruhuna anneannemler hayır yemeği verecekler Kütahya'da. Biz de oraya gidiyoruz cümbür cemaat. Şu an yollarda filan olacağız büyük ihtimalle. Ama ben sizleri yazısız bırakmak istemedim, ondan ötürü bu otomatik postları hazırlıyorum :)

Ve yine bir kitap izlenimi yazısı. Bu kitabım da sevgili DarLa'Mdan hediye. Çok bereketliyiz maaşallah etkinlik konusunda :)

Kuyucaklı Yusuf benim hep okumak istediklerimdendi. Bir türlü fırsatım olmadı. Bir sevindim ki Sabahattin Ali okuyacağım için. Ama tam kitabın ilk sayfasını okuyordum ki bir daraltı geldi, sonra malum kitap okuyamama döngüsüne kapıldım... Bir buçuk iki haftaya yakın okumadım. Berbat bir duygu... Tabii bunda Kuyucaklı'nın hiçbir suçu yok. :) Ama ondan sonra kitabı elime alınca bir buçuk günde bitti. İpinden boşanmış tay gibi (benzetmeye bak, koptum kendime:) bir çırpıda okuyuverdim :)))

Hatta bir gün Başkanım yokken elime almıştım, okurken nasıl dalmışım, içeriye mesai arkadaşlarımdan biri girmiş, karşıma oturmuş, hiç farkında değilim.

Gelelim kitabımıza...

Aydın'ın Nazilli kazasının Kuyucak köyünde bir gece bir cinayet işlenir, karı-kocayı kurşunlayıp giderler... Küçük çocuk ise yaralanır, fakat onu öldürmeye vakit bulamadan şakiler ortadan kaybolurlar... Olay yerine gelen Kaymakam, çocuğun halini görünce acır, kıyamaz; "Benimle gel..." der. Bu küçük Kuyucaklı Yusuf'tur... Seneler akar gider...

Olay örgüsüne her zamanki gibi girmiyorum. Kitabın sürprizi kaçıyor çünkü. Arka kapak yazısı ise Yapı Kredi Yayıncılığın yapmaması gereken bir hata bence :) Çünkü heyecanı ve merak duygusunu tamamen yoketmiş. Alırsanız da arka kapağa bakmayın derim. :) Farklı, okuyanın içine işleyecek kadar farklı bir roman. Kısa, ama hemen bitmesin istiyorsunuz. Sabahattin Ali, değişik bir roman tekniği kullanmış. Kimi zaman üçünü kişi araya girerek bölümlerin başını ya da sonunu anlatıyor sizlere. Ali'nin kullandığı eski sözcükleri görünce ise şaşırmayın, zaten cümle içinde anlamı çıkıyor :)

Daha etkisi üzerimden geçmedi. Nerede frklı bir bakış, hareket görsem, "Tıpkı Yusuf gibi... Aaa Kuyucaklı'ya benziyor ne çok..." filan diyorum kendi kendime. Bende öyledir. Bir kahramanı fazla benimseyince içimde yaşatmaya başlıyorum :)

Şimdiden hepinize mutlu haftasonları :)


38 yorum:

  1. Sana da mutlu, keyifli haftasonları Maya'cım.
    Şimdiden Allah kabul etsin dualarınızı.
    Bende çok beğenerek okumuştum Kuyucaklı Yusuf'u, hatta kütüphanemizde bulunmasına rağmen neden bu kadar geç okudum diye kendime kızmıştım. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Gülşah'ım, amin diyorum, çok güzel bir gündü..
      Kuyucaklı hepimizin beyninin bir köşesinde yer edinmiştir okuyanlar olarak değil mi?
      Sevgiler :)

      Sil
  2. hmm ilgimi çekti. uzun zamandır bu tarz bi kitap okumadım. Tavsiyenizi dikkate alacağım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence en kısa zamanda oku, zaten çok kalın bir kitap değil, eline aldığın andan itibaren su gibi akacak :)

      Sil
  3. Koca Aydınlı ben, hala bu kitabı okumadım:)Kendimi ayıplamakla beraber seni tebrik ediyorum:)En yakın zamanda okunacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cadı'm müsait olduğun bir vakit oku, çevre tasvirleri de çok güzel, ben hemen Kuyucak çevresini gözümde canlandırmıştım mesela :) Çok teşekkür ederim tebrik için, darısı senin başına o vakit :)

      Sil
  4. Maya, olması ki ama şimdi en heyecanlı yerde kesmişsin açıklamayı..
    Of ama ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursalkımı'm, yaaa işte siz merak edin de okuyun diye yapıyorum ben de :P canımsın :)

      Sil
  5. ben hiç sabahattin ali okumadım :)senden ve serrose dan övgü dolu sözler duyunca okumak istedim şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renklihayat'ım, sınavlar yaklaşmadan bu fırsatı kaçırma, hem senin için oldukça çabuk bitireceğin bir kitap bu bence :))) kalın kalın ciltlerin yanında nedir ki? ;)

      Sil
  6. kürk mantolu madonna'yı okumuştum da bunu da bayadır merak ediyorum aslında. ne güzel oldu bu yazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan ben de Kürk Mantolu Madonna'yı okumak için yanıp tutuşuyorum :)))

      Sil
  7. eski iş yerime giderken her sabah radyo kanallarından biri kuyucaklı yusuf'ub hikayesini arkası yarın gibi anlatırdı, hem sabah hemde akşam..mümkün mertebe kaçırmamaya çalıştım ama finalini dinlemeyedim :(
    keşke anlatsaydın..merakla kalacağım yada gidip bir şekilde alacağım, kütahyaya selamlar, cennet mekanı olsun diliyorum, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülçin'im, o arkası yarınların tadı hiçbir şeyde yok ya, ben de hala rastlarsam dinliyorum :) TRT'den dinlerim ama genelde, başka radyo kanallarında da yayınlanıyor mu, bak merak ettim :))) Selamını aldık, Allah razı olsun, kocaman sevgiler :)))

      Sil
  8. nedense ben pek beğenemedim bu kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk iki sayfada ben de depresif olup iki hafta okuyamamıştım ama devamını getirdim çok şükür :)))

      Sil
  9. Pazarlama/satış sevdasına bu arka kapaklarda yazdıklarından bazı yayınevleri zaman zaman gözümdeki saygınlıklarını yitiriyorlar. Kuyucaklı Yusuf'un arka kapağı kesinlikle bunun en güzel örneklerinden biri.
    Bu arada Mayacım "Kitaplaşalım mı?" etkinliğine severek katılmıştım. İyi ki de katılmışım. Tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, o sevdaya kapılınca insanın içindeki o merak kayboluveriyor, benim de sinirlerimi oldukça bozdu...
      Rica ederim etkinlik için, bak ben de bir sonrakini şu an dört gözle bekliyorum. Mutlu olmanız beni öyle sevindiriyor ki :)))

      Sil
  10. Sabahattin Ali gerçekten çok usta bir kalem İçimizdeki Şeytan ve Kürk Mantolu Madonna'yı çok severek okumuştum. Kuyucaklı Yusuf'u da sahaflardan aldım yeşil yeşil gözümün içine bakıyor.

    Herkesten farklı düşünen,farklı yaşaan insanların hikayelerini okumayı severim, Kuyucaklı'yı çok bekletmemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence deee, yoruma sondan başladım ama, bekletmemek lazım dediğin gibi, Kuyucaklı'nın içindeki o farklı alemi görünce iyi ki bekletmemişim de diyeceksin :)))

      Ayrıca "yeşil yeşil gözünün içine bakması" cidden çok tatlı bir tabir olmuş :)

      Sil
  11. Bak bende istiyorum bu kitabı okumayı,
    paliogülün Annesi ,Anneler günün kutlu olsun:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy,
      Siyahkuğu'm, ne kadr incesin,
      çok mutlu oldum bak valla,
      keşke yorumlara daha erken dönebilseydim dedim :))))
      Geç de olsa senin de anneler günün kutlu olsun :)))))

      Sil
  12. kesinlikle okumak istediğim bir kitap..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla bekletmeyin diyorum gerçektennn :)

      Sil
  13. Okumadım ama öyle güzel anlatmışsın ki hemen okumak istedim ben bu kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda'cım eline alınca hemen bitireceksin diyorum :)))

      Sil
  14. iyi yolculuklar.
    ne güzel akrabalarınla olman.
    bi de iyi kitap evet.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deep,
      gerçekten çok hoştu,
      evde 30 kişi kaldık :)))

      Sil
  15. Kuyucaklı Yusuf'u okumuştum yıllar önce. Ama hatırlıyorum Yusuf'un karısına olan sevgisini, hayata duruşunu, cesaretini, dürüstlüğünü...
    Ve başlarına gelenleri...

    Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolo Madonna'sını da okumalısınız, eğer okumadıysanız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceylin'in Annesi, hoşgeldiniz bloguma öncelikle :) iyi ki geldiniz :)

      Madonna'yı ben de en kısa zamanda okumak istiyorum, bakalım vakit bulursam hemen alacağım inşallah :)

      Sil
  16. ilginç ve seveceğin mimini görmedin daa ama.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep, o mimin bahsini duydum, bloguna geliyorum şimdiii :)))

      Sil
  17. Sabahattin Ali'nin okuduğum ilk kitabı Kürk Mantolu Madonna idi, ki bu kitap benim için harika bir deneyim oldu. Diğer kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyorum. Sanırım okuyacağım 2. kitabı da bu olacak. :)

    YanıtlaSil
  18. Benim de okuyasım geldi mayam öyle anlatmışsın ki :))
    Kitaplaşma etkinliğinde ben de bu kitabı göndermiştim güzel tesadüf oldu :))

    YanıtlaSil